Afspraken en zorgaanbod

Wij werken uitsluitend volgens afspraak.

Voor het maken van een spreekuur afspraak liefst bellen tussen 8.00 en 10.00 uur ’s ochtends.

U kunt ook via deze website een Afspraak maken of een eConsult aanvragen.
 

We streven ernaar u dezelfde dag een afspraak te kunnen geven. Om dit te kunnen waarmaken proberen we het spreekuur niet te ver vooruit al vol te plannen.

Daarom hebben we met onze assistentes de volgende regels gemaakt:

- inplannen van nieuwe afspraken voor de volgende werkdag: alleen in de ochtend.

- inplannen van een afspraak 2 of meer werkdagen verder: alleen voor 10.00u 's ochtends.

Mocht u toch liever op een bepaalde dag in de middag komen?  Bel dan op die dag zelf even terug.

 

Meer tijd?

Voor een afspraak wordt 10 minuten gepland, deze tijd is noodzakelijk om één klacht zorgvuldig te kunnen beoordelen. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

 

De assistente kan u vragen naar de aard van uw klacht. Dit is bedoeld om in te kunnen schatten hoe snel u gezien moet worden en of er voor het bezoek aan de huisarts nog onderzoek gedaan moet worden. Soms kan een klacht ook door de assistente of praktijkondersteuner worden behandeld.

 

Zorgaanbod

 

Wij bieden in onze praktijk reguliere huisartsenzorg aan met aandacht voor de gehele mens. De huisartsen voeren kleine chirurgische ingrepen uit en plaatsen anticonceptie spiraaltjes bij vrouwen. Er bestaat de mogelijkheid tot bloedafname voor bezinking en CRP (ontstekingswaarde) en het maken van een ECG (hartfilmpje). De assistentes doen de uitstrijkjes voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Wij hebben praktijkondersteuners in dienst (verpleegkundigen) voor patiënten met suikerziekte, hoge bloeddruk, longaandoeningen en geestelijke gezondheidszorg. In het gezondheidscentrum is een o.a. een fysiotherapeut, apotheek, bloedafnamepost, podotherapeut en diëtiste aanwezig.

 

Graag tijdig afzeggen!

 

Het blijkt helaas regelmatig voor te komen dat patienten niet afbellen als ze een gemaakte afspraak niet kunnen nakomen. We vinden dit vervelend want kunnen dan geen andere patient op dit tijdstip meer helpen.

Vanaf 2012 wordt bij patienten die niet minimaal 2 uur van tevoren afbellen na een waarschuwing vanaf de tweede keer 27,25 euro administratiekosten in rekening gebracht (dit is het consult tarief voor onverzekerde patienten en wordt jaarlijks vastgesteld door de NZA).  Deze kosten kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.