Wij werken uitsluitend volgens afspraak.
Voor het maken van een spreekuur afspraak, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen via 040 – 243 82 15 tussen 8:00-11:00 ’s ochtends. Het is mogelijk om afspraken te maken met onze huisartsen, praktijkondersteuners en assistentes.
Telefonische contacten met de praktijk kunnen worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden. Alle gegevens worden standaard na een 1 maand automatisch verwijderd.
Veel mensen maken ook al gebruik van de mogelijkheid van een e-consult. U kunt dit digitale consult aanvragen na inloggen in het electronisch patienten dossier.
Wanneer het voor u niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Het huisbezoek is bedoelt voor mensen die slecht ter been zijn, ernstig ziek zijn of gehandicapt zijn. De assistente beoordeelt in overleg met de huisarts of er een huisbezoek wordt afgelegd. Voor de aanvraag van een huisbezoek kunt u telefonisch contact met ons opnemen voor 10:00 uur.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Onze assistentes zijn hiervoor opgeleid en doen dit om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten en om in te schatten hoeveel tijd de arts met uw vraag bezig is. De assistente gaat net als de huisarts, vertrouwelijk met al uw informatie om.
Wij proberen waar mogelijk dezelfde dag een afspraak voor u te maken. Om deze reden proberen we het spreekuur niet te ver vooruit vol te plannen.
Daarom hebben we met onze assistentes de volgende regels gemaakt:
– inplannen van nieuwe afspraken voor de volgende werkdag: alleen in de ochtend.
– inplannen van een afspraak 2 of meer werkdagen verder: alleen voor 10.00u ’s ochtends.
Mocht u toch liever op een bepaalde dag in de middag komen? Bel dan op die dag zelf even terug.
Meer tijd nodig?
Doorgaans wordt er voor een afspraak 10 minuten gepland, dit is de noodzakelijke tijd die nodig is om één klacht goed te kunnen beoordelen. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Laat het weten!
We merken regelmatig dat patiënten niet op de gemaakte afspraak verschijnen bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner. Bijna elke dag zitten we op iemand te wachten. Tijd is kostbaar in de zorg en andere mensen hadden op die plek geholpen kunnen worden.
Patiënten die niet verschijnen en niet minimaal 24 uur van tevoren afmelden ontvangen vanaf 1 december 2025 een nota met het wegblijftarief van 25 euro. U kunt deze kosten niet declareren bij uw zorgverzekering. De kosten moeten eerst voldaan worden alvorens een normale nieuwe afspraak kan worden gemaakt. U krijgt hiervan een brief of digitaal bericht via MGN met de wijze van betaling.
Bent u het niet eens met een ontvangen nota? U kunt alleen schriftelijk bezwaar maken binnen twee weken. Beschrijf hierin waarom u vindt dat deze niet terecht is en voeg indien mogelijk bewijs toe.
Bij herhaling wordt dit tarief met 10 euro verhoogd.