Klachtenregeling
Alle medewerkers van Huisartsenpraktijk Vredesplein doen hun best om zorgvuldig te werken en een hoge kwaliteit van zorg te bieden. Goed contact is belangrijk en we vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze werkwijze of over het contact. Ook kan het zo zijn dat u een punt heeft ter verbetering. We stellen het erg op prijs als u dit met ons bespreekt. We kunnen hier van leren en de kwaliteit van onze zorgverlening verhogen. Wij zoeken graag met u naar een passende oplossing.
U kunt uw klacht indienen door telefonisch contact op te nemen, een afspraak te maken of door het sturen van een Klachtformulier (download).
Na het invullen van het klachtenformulier zal een van onze huisartsen uw klacht in behandeling nemen. Uw reactie, klacht of suggestie wordt met grote zorgvuldigheid behandeld. Mochten we naar aanleiding van de klacht nog vragen hebben, nemen we telefonisch contact met u op. Wij streven ernaar om uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen en af te ronden.
Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kunt u ten alle tijden uw klacht bespreken met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze zal samen met u op zoek gaan naar een oplossing en probeert tussen beiden te bemiddelen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is in vertrouwen. Op https://www.skge.nl/ kunt u het klachtenformulier gebruiken om in contact te komen met de klachtenfunctionaris. U kunt de functionaris ook bereiken via 088 022 91 90. Mocht u er ook met de klachtenfunctionaris niet uitkomen, kunt u een uitspraak aanvragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze commissie bestaat uit een voorzitter en uit leden die namens de patiënten en de huisartsen spreken. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.