Nieuws mei 2018
Alle instanties en bedrijven in Europa zijn er druk mee: de nieuwe privacy-wet (AVG). Ook wij hebben afspraken met leveranciers vastgelegd, onze gegevensbescherming aangescherpt en zijn verplicht datalekken te melden.
Als gevolg hiervan zullen wij vanaf heden gebruik gaan maken van een nieuw email adres: huisartsenvredesplein@ezorg.nl. Uitgaande mails worden verstuurd via de beveiligde KPN-zorgmessenger omgeving, u wordt hiervoor gevraagd eenmalig een account aan te maken.
Onze zorggroep PoZoB heeft ook recent een privacy verklaring opgesteld die voor alle patienten die contact hebben met onze praktijkondersteuners van toepassing is. U kunt deze nalezen op: https://www.pozob.nl/patienten/privacy/
Nieuws april 2018
Spreekuurplanning
Ons doel is iedereen op gepaste tijd en liefst door dokter van zijn/haar keuze te helpen.
Spoed gaat hierin altijd voor. De assistente is speciaal opgeleid om uw klachten uit te vragen en kan -als nodig in overleg met de huisarts- beslissen of u meteen, binnen een uur of dezelfde dag nog gezien of bezocht moet worden, of -heel soms- meteen de ambulance gestuurd wordt. U kunt het gesprek met haar makkelijker maken door duidelijk aan te geven waarom iets voor u spoed heeft.
Voor klachten die kunnen wachten hoeft u niet perse aan te geven waarvoor u komt, wel vraagt de assistente ernaar om in te schatten hoeveel tijd ze moet inboeken voor een afspraak (moeilijk probleem of meer klachten > meer tijd nodig) of om al voorbereidingen te treffen voor uw afspraak, bijv. door af te spreken alvast urine op te vangen bij buikpijn.
Afspraken maken we niet te ver vooruit en dan alleen in de ochtenden. Dit om teleurstellingen bij patiënt en dokter te voorkomen: de drukte per dag aan spoedvragen is moeilijk tevoren in te schatten en de kans bestaat dat ‘gewone’ afspraken dan moeten worden afgebeld en andersom gaan regelmatig klachten vanzelf over en vergeten mensen dan af te bellen.
Wij vragen u hierom om ’s ochtends op de dag dat u wilt komen zo vroeg mogelijk te bellen.
Nieuws februari 2018
Per 1 maart zal dokter van Well ons verlaten en haar opleiding tot huisarts verder vervolgen. Dokter Den Dekker zal haar opvolgen. Hij heeft ruime ervaring als tropenarts en op diverse afdelingen in het ziekenhuis.
Onze privacyverklaring op deze website is verduidelijkt en aangepast aan de nieuwe wetgeving.
Vergoeding diabetes laboratorium onderzoeken: Per 1 januari worden de kosten voor het bloed- en urineonderzoek voor patienten met diabetes niet meer vergoed vanuit het zorgprogramma en gaan dus nu van uw eigen risico af. De tarieven kunt u terugvinden op www.diagnostiekvooru.nl/tarieven
De overige onderdelen van het programma zoals oog- en voetonderzoek en alle contacten met de huisarts en praktijkondersteuner blijven wel gewoon buiten het eigen risico en dus volledig vergoed.
Nieuws november 2017
Huisartsen krijgen nieuwe werkdagen
Vanaf halverwege november zullen de huisartsen op de volgende dagen aanwezig zijn:
dokter | dagen |
De Ruijter | dinsdag t/m vrijdag |
Vogelzang | maandag, dinsdag en donderdag |
Van Gorp | maandag en woensdagmorgen |
Arts in opleiding | maandag, dinsdag, donderdag (om de week) en vrijdag |
Nieuws september 2017
In de wijk zijn generalisten van WIJ Eindhoven werkzaam die (kosteloos) kunnen helpen bij vragen over bijvoorbeeld opvoeding, financiële problemen, verslaving, eenzaamheid en vragen over zorgverlening aan huis.
Ze hebben inloopspreekuur op:
- maandag 14-16u – Nieuwe Fellenoord 7
- vrijdag 9-11 u – Bakkerstraat 4
- eerste woensdag v/d maand 11- 12u – Hemelrijken 290
Nieuws augustus 2017
Gezien het toenemende aantal buitenlandse studenten dat Eindhoven bevolkt en de hierop precies afgestemde praktijk in Strijp hebben wij met de ons omringende onderwijsinstellingen afgesproken dat nieuwe buitenlandse studenten zich voortaan bij de SGE International kunnen inschrijven: www.sgeinternational.nl
Due to increasing numbers of foreign students in our city and the limitations of our care facilities and an optimal practice for internationals in our neighbourhood we have decided to refer all new international students for registration to www.sgeinternational.nl (Strijp-S Videolab 4.042, Torenallee 20, Eindhoven, 040-7116730)
Nieuws Juni 2017
Assistente Gwennie is vorige maand bevallen. Alles gaat goed met de moeder en haar dochter.
Het onderstaande wandelproject is na een maand bij gebrek aan belangstelling helaas stopgezet. Mocht u als patiënt wel dat zetje in de rug nodig hebben, meldt u dat dan aan ons en dat kunnen we een doorstart overwegen.
Nieuws mei 2017
Heeft u het al gelezen in het wijkkrantje? Vredesplein wandelt!
Om onze patiënten te helpen bewegen als onderdeel van een gezonde leefstijl hebben we als gezondheidscentrum het initiatief opgepakt om elke dinsdag een half uur met een medewerker te wandelen, het kan dus zijn dat de aanwezigen met de fysiotherapeut wandelen of met een osteopaat, apotheker, assistente of een arts. We starten om 12:30 voor ons gebouw. Deelname is gratis, opgeven is niet nodig en het gaat altijd door – ook als het regent.
Nieuws april 2017
Omdat onze praktijk nog steeds groeit en de spreekuren te druk worden komt vanaf 3 mei nog een (vrouwelijke) dokter in onze praktijk werken. Dokter Van Gorp heeft al enkele jaren ervaring als huisarts en zal voorlopig werkzaam zijn op woensdagen en in vakanties van de andere huisartsen ook op andere dagen.
Nieuws februari 2017
Naast dat volgende maand dokter Vogelzang terugkomt van haar verlof, nemen we deze maand ook afscheid van dokter Huijbregtse die verder gaat in Nijmegen met zijn opleiding. Hij wordt opgevolgd door dokter Van Well, zij is eveneens een huisarts in opleiding vanuit Nijmegen.
Nieuws januari 2017
De allerbeste wensen namens het hele praktijkteam. Ook dokter Vogelzang laat uit Nieuw Zeeland haar nieuwjaarsgroet overkomen.
Vanaf half januari zal het -op veler verzoek- voor buitenlands of anders verzekerden mogelijk zijn aan de balie een consult ook met PIN te betalen.
Nieuws december 2016
Studenten en anderstaligen zijn welkom in onze praktijk, maar we merken dat rekeningen van mensen met een buitenlandse verzekering vaak niet vergoed worden als wij die insturen en deze persoon dan daarna niet meer bereikbaar blijkt. We hebben daarom de regels aangepast naar een betaling door de patient voor of na het consult. We hebben deze regel beschreven in het Engels voor deze doelgroep.
Nieuws september 2016
Zelf bellen na onderzoeken
Heeft u bloed laten prikken ter controle van een aandoening of een risico op ziekte, zoals schildklier, cholesterol, nierfunctie of glucose? Is er een ander medisch onderzoek geweest? Belt u dan zelf enkele dagen later op met de assistente.
Soms is een uitslag gewoon helemaal goed en kan ze dat telefonisch vertellen, maar soms is het verstandiger een afspraak te maken om de uitslag met uitgebreide uitleg en samen afwegen van argumenten te bespreken.
Natuurlijk nemen wij direct contact op met u bij ernstige afwijkingen die niet kunnen wachten, maar we vertrouwen ook op uw eigen verantwoordelijkheid en interesse voor uw gezondheid.
Geen bericht betekent dus niet dat er niets aan de hand of te bespreken is, het heeft alleen geen haast en u kunt zelf het moment kiezen hierover met ons in gesprek te gaan.
Nieuws augustus 2016
De huisartsenpost, die tijdens avond, nacht en weekend voor alle inwoners van Eindhoven en omstreken acute huisartsenzorgzorg verleent, heeft een nieuwe website gekregen. Het telefoonnummer (0900-8861) en de locatie (Eerste Hulp Catharina en Anna Ziekenhuis) blijven ongewijzigd.
http://huisartsenpostenoostbrabant.nl/
Nieuws mei 2016
Jubileum. Assistente Cindy zal komende maand 12,5 jaar aan deze praktijk verbonden zijn. Ze is begonnen bij onze voorganger dokter de Kort en kent dus vele patiënten al langer dan de artsen. We zijn trots en blij haar in ons team te hebben!
Vooraankondiging: dokter Vogelzang gaat eind dit jaar 3 maanden met gepland verlof (sabbatical/lange vakantie om familie ver weg op te zoeken, december 2016 t/m februari 2017). We hebben gelukkig een goede, ervaren vrouwelijke huisarts kunnen vinden die haar werk in deze periode zal waarnemen, in de persoon van Mw. H. van Esch.
Nieuws februari 2016
Wij zijn erg trots u te kunnen melden officieel het NPA keurmerk te hebben behaald!
Dit keurmerk laat zien dat wij onszelf blijven verbeteren, veiligheid en patiënt vriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan en de huisartsgeneeskunde beoefenen volgens de laatste beroepsnormen.
Wilt u meer lezen hierover? Kijk dan op http://www.praktijkaccreditering.nl/patient
Nieuws januari 2016
GELUKKIG NIEUWJAAR!
Inmiddels is bekend geworden wie de opvolger van dokter Hexspoor zal zijn:
Vanaf 1 maart doet dokter Huijbregtse zijn intrede als nieuwe huisarts-in-opleiding.
Hij heeft hiervoor gewerkt in het ziekenhuis op de afdeling interne geneeskunde en in het verpleeghuis.
Herhaalrecepten
Er blijkt toch nog vaak verwarring te zijn over wanneer u uw recept klaarligt bij de apotheek.
Hiervoor kunt u het volgende aanhouden:
- recepten die de dokter op tijdens uw bezoek aan het spreekuur doorstuurt: direct ophalen in de apotheek.
- herhaalrecept voor 12.00u via internet, telefoon of receptenlijn doorgegeven: de volgende werkdag in de apotheek af te halen.
- herhaalrecept na 12.00u doorgegeven: 2 werkdagen later af te halen. Mocht u in dat geval echt tekort komen dan moet u persoonlijk met de assistente bellen en vertellen dat het om een spoedaanvraag gaat.
Nieuws december 2015
De feestdagen staan weer voor de deur. De griepvaccinaties zijn weer gezet en we zijn blij dat assistente Gwennie weer terug is na haar zwangerschapsverlof. Nathalie is als doktersassistente bij ons in dienst gekomen na het afgelopen jaar in onze praktijk haar laatste opleidingsjaar met succes te hebben afgesloten en dokter Gerrit Hexspoor is aan de laatste lootjes van zijn eerste opleidingsjaar bezig.
Inmiddels is het muzieksysteem geïnstalleerd en heeft het hele centrum muziek in alle wachtruimtes en gangen. We hopen dat hiermee dat zowel de privacy als de wachtervaring verbeterd wordt. Ook andere opmerkingen uit onze patiënten enquêtes hebben we aangepakt: er zijn nieuwe recente wachtkamer tijdschriften gekomen in meerdere interesse gebieden en ons klachtenregelement is aangepast.
Nieuws augustus 2015
Inmiddels heeft onze praktijk een eerste lustrum (5 jarig bestaan) gevierd.
Assistente Gwennie is bevallen van een dochter! Alles gaat goed met moeder en kind.
Wij zijn bezig met het analyseren van onze hele praktijk op verbeterpunten die uit de enquête gekomen zijn, binnenkort zullen we ook bezocht worden door de controlerende instantie.
Een van de zaken die naar voren kwam en ook uit geluidsmeting is gebleken is dat gesprekken van de balie en telefoon achter de balie toch ook elders in gebouw nog te goed hoorbaar zijn. Er zal daarom in september een muziekinstallatie worden aangelegd door het hele gebouw, inclusief onze wachtkamer, om dit geluid te maskeren.
Nieuws juni 2015
Dank aan alle patiënten die een enquête hebben ingeleverd. De resultaten worden nu verwerkt en in september zullen we worden bezocht door de keurende instantie.
Inmiddels is er een wachtkamerscherm gekomen, helaas zijn er nog wat haperingen in de internetverbinding, hier wordt aan gewerkt. Er waren klachten over het veiligheidscertificaat van deze website: als het goed is zijn die inmiddels opgelost.
Wist u dat wij naast een huisarts in opleiding ook een doktersassistente opleiden? U kunt Nathalie tegenkomen aan de telefoon of achter de balie.
Patienten vragen zich vaak af waarom ze alleen s ochtends kunnen bellen voor een afspraak. Dit heeft als reden dat onze assistentes naast de telefoon ook andere taken zoals zelfstandig spreekuur en vooral administratieve taken verrichten en hiervoor tijd en rust nodig is. Wij hebben er in de ochtend dan ook voor gezorgd dat ze hun handen vrij hebben voor de telefoon en er dan meer assistentes aanwezig zijn dan s middags.
Nieuws maart 2015
Onze praktijk is gestart met praktijkaccreditatie. Onze hele organisatie zal tijdens dit proces tegen het licht gehouden worden op het gebied van o.a. veiligheid, bereikbaarheid, goedgekeurd instrumentarium, volgen van richtlijnen, hygiëne, professionaliteit en privacy. Wilt u meer weten? Kijk dan op: www.praktijkaccreditering.nl.
In dit kader zullen er de komende maanden patiënten enquêtes worden uitgedeeld door de huisartsen, zodat ook u uw mening over ons kenbaar kunt maken.
Verder zijn we bezig de wachtkameromgeving. Er waren opmerkingen over de stilte en de informatievoorziening. Er zal waarschijnlijk een scherm komen waarop wachttijden van de artsen, praktijkinformatie en infotainment voorbij kan komen.
Nieuws januari 2015
Na de geslaagde officiële opening op 19 december 2014 van ons nieuwe gezondheidscentrum door bijna 300 medewerkers, wijkbewoners, een wethouder en bestuurder van Zuidzorg is het nu de tijd van goede voornemens en vooruitkijken.
Dokter Vogelzang zal vanaf nu op maandag, woensdag en donderdag aanwezig zijn (3 hele dagen).
Binnenkort zal logopediepraktijk Janssen met behandelingen starten in onze praktijk.
Vanaf 1 maart komt dokter G. Hexspoor in onze praktijk werken. Hij is afgestudeerd als arts en heeft hiervoor op de spoedeisende hulp in Tilburg gewerkt. Hij zal zich in onze praktijk verder bekwamen tot huisarts in samenwerking met de Radboud Universiteit van Nijmegen. Dokter De Ruijter en Vogelzang hebben dagelijks patiënten overleg met hem. Bij het maken van een afspraak zal de assistente met u overleggen met welke dokter u een afspraak maakt.
Nieuws november 2014
Nu het stof van de verhuizing is neergedwarreld maken we nieuwe plannen voor het komend jaar. Vanaf 1 maart 2015 gaat onze praktijk huisartsen opleiden vanuit de Radboud Universiteit Nijmegen. Zo’n jonge arts zal steeds 1 jaar in onze praktijk vertoeven en zelfstandig spreekuur hebben. Het houdt ons fris in het vak en onze kennis up-to-date. Later mee hierover.
Verder zullen we het traject ingaan van praktijkaccreditatie. Dit betekent dat onze hele organisatie jaarlijks zal worden doorgelicht door onafhankelijke inspecteurs of we het allemaal netjes op orde hebben om dan ook een keurmerk te mogen ontvangen. Een vast onderdeel hiervan is ook een patiënten enquête om de tevredenheid van u als klant te kunnen meten. Het kan dus zijn dat we daarvoor om uw medewerking vragen, zoals ook 2 jaar geleden.
Nieuws oktober 2014
De afgelopen weken zijn erg druk geweest en er is veel gebeurd na de verhuizing (zoals stroomuitval, sloten die niet opengingen, fax en telefoon die niet werkten, opgebroken wegen, patienten die het nieuwe gebouw niet konden vinden, enzovoort). We hopen nu de meeste kinderziektes in het nieuwe pand te hebben doorstaan en vragen uw begrip voor alle ongemak.
Nieuws september 2014
Behalve dat we deze maand gaan verhuizen -zie hieronder voor het nieuwe adres- willen we melden dat Mevrouw Lentjes ons team vanaf 1 oktober komt versterken in de functie van praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg. Ze werkt onder verantwoordelijkheid van en in nauw overleg met de artsen om patiënten binnen de praktijk met een psychisch probleem verder uit te diepen, zelf te behandelen of verder te verwijzen naar de juiste behandelaar (psycholoog, psychiater of GGZ instelling). Ze heeft veel meer tijd voor een patient dan de huisarts en ook haar behandeling komt niet ten laste van uw eigen risico.
Van links naar rechts: Mw. Lentjes (praktijkondersteuner), Cindy (assistente), Jose (assistente), Mw. Gersjes (praktijkondersteuner), Mw. Vogelzang (huisarts), Gwennie (assistente), Dhr. de Ruijter (huisarts), Mw. de Bie-Kalthoff (praktijkondersteuner)
Nieuws februari 2014
Als huisartsenpraktijk hebben wij het ‘veilig incident melden’ ingevoerd. Dit houdt in dat wij een bijna verkeerd gelopen handeling of vergissing als praktijkteam in maandelijks overleg doorspreken. Hier kunnen we allemaal van leren en we maken afspraken om te voorkomen dat iets nog een keer kan gebeuren. Het woord veilig betekent in dit geval dat er een sfeer is waarin onze medewerkers zaken durven melden, het gaat niet om straf, maar om eerlijkheid die een leerproces veroorzaakt waardoor onze hele zorg uiteindelijk beter en veiliger van wordt.
Nieuws januari 2014
Wij wensen iedereen een gezond 2014!
LET OP!
Niet meer de heer Dekkers maar de huisartsen mevrouw L.M. de Haas en mevrouw M.M.C.P ten Doeschate (Praktijk Rapenland, Generaal Coenderslaan 51/B, 5623 LV Eindhoven, tel. 040-2431242) nemen voor ons waar op vrijdagmiddag!
Verder kunnen we melden dat ons hele medisch archief gedigitaliseerd is.
Voor de komst van de computer schreven huisartsen op een kartonnen groene kaart hun spreekuurverslag. Ook specialistenbrieven kwamen per post binnen. Tegenwoordig gaat vrijwel alles digitaal, zo zijn uitslagen en berichten van de huisartsenpost en specialisten snel beschikbaar. Omdat er een wettelijke bewaarplicht is voor medische gegevens van minimaal 15 jaar was er toch nog een een omvangrijk papieren archief. Waar vorig jaar nog gezocht en gebladerd moest worden, kunnen nu ook die oude gegevens met een druk op knop worden opgeroepen.
Nieuws december 2013
Vanaf januari krijgen we een nieuwe medewerkster in de praktijk. Haar naam is Lianne Gersjes en ze werkt al ruim 10 jaar als praktijkondersteuner in Eindhoven. Ze zal op maandagmiddag vooral patienten gaan zien met chronische longziekten zoals astma en COPD.
Vanaf deze maand zijn van alle mensen die ons hiervoor (schriftelijk) toestemming hebben gegeven de medische gegevens opvraagbaar via het regionaal schakelpunt. Mocht het nodig zijn dan kunt u de arts op huisartsenpost erop attent maken dat hij onze gegevens kan raadplegen.
Mocht u ook uw gegevens beschikbaar willen stellen, laat het ons dan weten. Het kan ook online.
Nieuws oktober en november 2013
LET OP! vanaf 4 november is het in de weverstraat en omgeving BETAALD PARKEREN !
Afspraken maken
Omdat de zorgverzekeraars van ons vragen dat we patienten snel een afspraak kunnen bieden zijn we gaan werken met de volgende nieuwe systematiek.
We streven ernaar mensen op de dag van bellen een afspraak te kunnen aanbieden.
Het voortuitplannen van afspraken wordt hierdoor wat beperkter en daarvoor vragen we uw begrip.
– voor de werkdag erna mogen de assistentes afspraken maken tot de lunchpauze
– voor meer dan 1 werkdag verder alleen tot 10.00u sochtends
Mocht u op een ander moment willen komen, verzoeken wij u op die dag zelf terug te bellen.
Griepvaccinatie
De meeste mensen zijn inmiddels langs geweest. Elk jaar komen echter zo’n 200 mensen niet opdagen op onze uitnodiging hiervoor. We horen graag of dat een bewuste keuze is of als u denkt dat we u vergeten zijn, neemt u gerust contact op met de praktijk.
Nieuws september 2013
Omdat onze praktijk steeds groter wordt zal er vanaf januari 2014 een nieuwe waarneemregeling in werking treden.
Voor patienten zijn er 2 voordelen:
- de praktijk zal nooit meer een hele week of langer gesloten zijn
- de artsen waar u terecht kunt tijdens onze afwezigheid zitten dichterbij
Wat gaat er veranderen?
Allereerst zal niet meer de heer Dekkers maar de huisartsen mevrouw L.M. de Haas en mevrouw M.M.C.P ten Doeschate (Praktijk Rapenland, Generaal Coenderslaan 51/B, 5623 LV Eindhoven, tel. 040-2431242) de waarneming gaan verzorgen.
Elke vrijdagmiddag blijft onze praktijk gesloten voor spoedgevallen, maar tijdens alle vakanties (met uitzondering van landelijke feestdagen waarop de huisartsenpost open is) zal de praktijk 4 dagen per week open blijven. De praktijk zal dan de gehele vrijdag gesloten zijn en u kunt in dat geval bij de bovenstaande artsen terecht.
Herhaalrecepten
Veel mensen zijn inmiddels vertrouwd met onze receptenlijn of vragen via deze website herhaalrecepten aan. Tegenwoordig bieden veel apotheken, waaronder apotheek Nijpels met wie wij volgend jaar samengaan in het nieuwe centrum, de mogelijkheid van automatische herhaalrecepten aan. De apotheek berekent wanneer uw medicatie op is, vraagt ons om een nieuw recept en zet alles klaar, u krijgt dan een seintje om het te komen ophalen of -voor hen die slecht ter been zijn- wordt het thuisgebracht.
Er wordt nog maar nauwelijks gebruik gemaakt van onze email consult en e-afspraak service. Deze lijkt na wat opstartproblemen nu goed te werken.
Patienten die zich voor het eerst aanmelden en meteen een afspraak willen maken moeten alleen even geduld hebben. Het duurt eenmalig enkele dagen voor uw digitale identiteit op deze website gekoppeld is met uw gegevens in ons huisartsinformatiesysteem en dus onze agenda.
We hebben besloten deze extra service te voort te zetten.
Nieuws augustus 2013
De bouw van ons nieuwe centrum begint langzaam boven de grond uit te komen. We hopen nog steeds na de zomervakantie volgend jaar te gaan verhuizen.
De praktijk zal tijdens de herfstvakantie gewoon open zijn.
Volgende maand gaan de uitnodigingen van voor de griepvaccinatie in oktober weer de deur uit.
De vaccinatie zal plaatsvinden op:
maandag 28 oktober tussen 14 en 16 uur in bejaardencentrum Kronehoef
dinsdag 29 oktober tussen 14 en 17 uur op de praktijk
donderdag 31 oktober tussen 17.30 en 19.00 uur op de praktijk
Nieuws mei 2013
Tevredenheidsonderzoek
In de maanden januari tot april van dit jaar hebben wij via een onafhankelijk onderzoeksbureau (Huisarts Prestatie Monitor van Qualizorg) een patienttevredenheidsonderzoek in onze praktijk gedaan. Patienten konden na afloop van hun contact met ons een papieren of online enquete invullen. Onze prakijk haalde een zeer goede score met een 8,5 gemiddeld op alle onderdelen. Verbeterpunten liggen vooral op het vlak van bereikbaarheid (telefonisch maar ook bijv. parkeren), hierin hopen wij een grote vooruitgang te kunnen maken met de overgang naar het nieuwe centrum. Daarnaast hebben we sinds dit jaar ook de mogelijkheid tot een afspraak en consult via internet geschapen.
Nieuws april 2013
Handige app
De app ‘Moet ik naar de dokter?’ geeft patiënten antwoord op vragen over hun gezondheid of van hun kinderen. De app geeft aan of de app-gebruiker al dan niet met spoed naar de huisarts zou moeten, naar een huisartsenpost of direct 112 moet bellen.
Daarbij toont de app de gegevens van de dichtstbijzijnde huisartsenpost en de eigen huisarts.
Het advies wordt gebaseerd op een aantal korte vragen over uw klachten die de patiënt met ‘ja’ of ‘nee’ moet antwoorden.
Hier volgen 2 links; voor iOS (Appstore) en voor Android (Google Play).
Vakantie
Van 29 april tot en met 3 mei zal de praktijk gesloten zijn ivm vakantie.
Levenseinde
Er is momenteel veel in de media over het wel of niet reanimeren bij ouderen.
Het Nederlands Huisartsengenootschap heeft hier een goed overzicht van gemaakt.
U kunt dit vinden op: http://www.thuisarts.nl/levenseinde/ik-wil-nadenken-over-reanimatie
Nieuws maart 2013
Volgende maand zal onze praktijk starten met het opzetten van een gestructureerd ouderenzorgnetwerk in de wijk. Hierin zullen alle belangrijke zorgverleners uit onze wijk die met ouderenzorg te maken hebben worden vertegenwoordigd. We zullen afspraken maken om de zorg rondom kwetsbare oudere patienten te verbeteren. Meer informatie over dit project kunt u vinden op www.kompleet.nl.
Nieuws februari 2013
De eerste patienten hebben inmiddels een online afspraak gemaakt. Er lijkt nog een foutmelding te komen bij sommige browers, desondanks is de afspraak dan wel ingepland. U krijgt bevestiging per email als het gelukt is.
Wendy Kuijpers is in dienst gekomen als praktijkondersteuner. Zij heeft als longverpleegkundige veel ervaring neemt de taken op het gebied van de astma en COPD-zorg van Mw. de Bie over.
Nieuws januari 2013
Er zijn helaas nog technische problemen met het online afspraken maken. Wij hopen deze zsm te hebben opgelost.
Nieuws december 2012
Vanaf 2013 willen wij twee nieuwe services gaan aanbieden via onze website:
eConsult en Online afspraak maken
Voor beide diensten zult u zich eenmalig moeten aanmelden en steeds moeten inloggen, zoals ook voor een herhaalrecept.
De periode tot 1 juni 2013 is een testfase. Graag horen we van u als er dingen misgaan, zodat we instellingen kunnen aanpassen. Bij onvoldoende belangstelling of veel foutmeldingen kunnen we eventueel besluiten de service (tijdelijk) stop te zetten.
Lukt het inloggen niet? Bezoek onze site via: http://vredesplein.praktijkinfo.nl/
Nieuws december 2012
Veranderingen doktersassistentes
Per half december is Gwennie in dienst gekomen als doktersassistente voor dinsdag-, woensdag-, en vrijdagochtend. Het laatste half jaar van haar opleiding heeft ze reeds in onze praktijk gewerkt.
Assistente Cilia is uit dienst getreden.
Nieuws november 2012
Honderden patienten gaven ons al toestemming om hun gegevens electronisch uit te wisselen.
Het gaat dan om delen van het medisch dossier met collega huisartsen tijdens diensten of vakanties en uw medicijnoverzicht of recepten met de apotheken.
Laat u ons ook wat weten? In de wachtkamer ligt een formulier waarop u uw keuze kan aangeven. Zie ook hieronder.
Vanaf 1 december kan u ook online toestemming verlenen of intrekken via www.ikgeeftoestemming.nl
Nieuws oktober 2012
Door langzame groei van het aantal patienten in onze praktijk ontstaat er behoefte aan meer spreekuurtijd. Dokter Vogelzang zal daarom vanaf begin 2013 ook op vrijdagochtend spreekuur gaan doen.
Nieuws juli 2012
Informatie uitwisseling in de zorg
Binnenkort zullen wij al onze patienten een brief sturen om toestemming te vragen om electronisch gegevens te delen met andere huisartsen, medisch specialisten en apothekers.
In deze folder leest u hier meer over: Folder Toestemming Electronische Gegevensuitwisseling
Bent u onze brief of het formulier kwijt? Print ze hier opnieuw uit. [Overige Formulieren]
Nieuws september 2012
Griepvaccinatie 2012
Inmiddels zijn de data bekend geworden waarop geprikt zal worden:
Dinsdag 30 oktober tussen 14.30 en 16.30uur op de praktijk, Weverstraat 1
Donderdag 1 november tussen 17.30 en 19.30uur
Alle mensen die in aanmerking komen krijgen vanzelf een uitnodiging thuis.
Mocht u 1 week van tevoren nog niets ontvangen hebben neem dan even contact op met de assistente.
Meer informatie over de griepprik, kunt u lezen in de folder.
Nieuws juni 2012
Nieuwe assistente
Helaas heeft assistente Eefke ons na 2 jaar prettige samenwerking laten weten eind augustus met een nieuwe opleiding te starten en ons te gaan verlaten. Gelukkig hebben wij een nieuwe ervaren assistente gevonden: Jose Stekelenburg. U kunt haar vanaf augustus in de praktijk tegenkomen.
Nieuws mei 2012
Inmiddels kunt u duidelijk waarnemen waar onze nieuwe praktijk gevestigd zal worden: de sloop aan de kronehoefstraat is begonnen. Het zal toch nog wel tot in 2014 duren voortdat we kunnen verhuizen.
Zie ook: Gezondheidscentrum Vredesplein.
Onze praktijk zal tussen 2 en 20 juli 2012 gesloten zijn ivm zomervakantie. Houdt u hiermee rekening met het bestellen van medicijnen en controle bezoeken?
Nieuws januari 2012
Momenteel volgen onze assistentes een triage training. Dit houdt in dat zij -net als de telefonistes bij de huisartsenpost- opgeleid worden om uw vraag en het eventueel spoedeisende karakter ervan beter leren uitvragen ons zo beter kunnen bijstaan aan de telefoon. Verder verwachten wij ook dat het een verbetering geeft van de spreekuur planning.
Het kan dus voorkomen dat zij u vragen stellen die u eigenlijk alleen van een arts gewend bent.
In februari zal de praktijk gesloten zijn tijdens de carnavalsvakantie (20-24 februari).
Nieuws december 2011
Wij wensen alle bezoekers van deze site prettige kerstdagen en een gezond 2012!
De week tussen kerst en nieuwjaar zal de praktijk gesloten zijn en zal zoals altijd dokter Dekkers waarnemen. Details vindt u onder waarneming.
Nieuws november 2011
Het blijkt helaas regelmatig voor te komen dat patienten niet afbellen als ze een gemaakte afspraak niet kunnen nakomen. We kunnen dan geen andere patient op dit tijdstip meer helpen.
Vanaf heden zullen wij bij patienten die niet minimaal 2 uur van tevoren afbellen na een waarschuwing vanaf de tweede keer vijftien euro administratiekosten in rekening brengen. Deze kosten kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.
Nieuws oktober 2011
Er is een tekening van de architect van ons nieuwe gebouw beschikbaar gekomen. Kijkt u maar eens onder: Gezondheidscentrum Vredesplein in de linker kolom.
Nieuws september 2011
Donderdag 6 oktober zal onze praktijk gesloten zijn in verband met de landelijke manifestatie van huisartsen tegen de aangekondigde bezuinigingen.
Op deze dag zal de Spoedpost bij het Catharina Ziekenhuis geopend zijn voor spoedgevallen tel. 0900 – 8861.
Met ingang van september hebben wij een nieuwe dokterassistente in dienst: Cilia van Uffelen. Ze is werkzaam op dinsdag- en woensdagochtend. De werktijden van alle andere medewerkers zijn gewoon hetzelfde gebleven. Wij hopen hiermee onze dienstverlening aan balie en telefoon verder te verbeteren.
De planning voor de griepvaccinatie is alweer in volle gang.
Inmiddels zijn de data bekend geworden waarop geprikt zal worden:
Maandag 17 oktober 2011 tussen 13.30 en 16.30uur op de praktijk, Weverstraat 1
Donderdag 20 oktober 2011 tussen 14.00 en 18.00uur
Alle mensen die in aanmerking komen krijgen vanzelf een uitnodiging thuis.
Mocht u 1 week van tevoren nog niets ontvangen hebben neem dan even contact op met de assistente.
Meer informatie over de griepprik, kunt u lezen in de folder.
Nieuws augustus 2011
Vanaf 22 augustus zal dokter De Ruijter op maandagmiddagen tussen 3 en 4 spreekuur gaan doen in de artsenkamer van verzorgingshuis “Kronenhoef/De Horst” aan de Kloosterdreef.
U dient hiervoor een afspraak te maken via de praktijkassistente.
Nieuws juni 2011
Nieuw logo. Zoals u linksboven kan zien hebben wij een nieuw logo laten ontwikkelen. Het bevat al een verwijzing naar de nabije toekomst wanneer wij zullen verhuizen naar het gezondheidscentrum aan het Vredesplein.
Vanaf deze maand hebben wij op de praktijk ook de beschikking over een ECG apparaat.
Wij kunnen dus bij bepaalde klachten ook nu zelf een hartfilmpje maken.
Bij twijfel kunnen we dit cardiogram electronisch doorsturen naar de cardioloog.
Op verzoek alvast de datum van onze zomervakantie: van 11 juli tot 29 juli.
Nieuws Mei 2011
Bereikbaarheid bij spoed
Het is een hot-item in de media en ook binnen de beroepsgroep staat dit punt nu volop in de aandacht.
In het keuzemenu was het al mogelijk met keuze 1 voor spoed te kiezen, maar mocht u nu merken dat het normale praktijknummer in gesprek is dan kunt u via ons extra spoednummer
040-2468743
altijd direct en zonder tussenkomst van een menu de assistente bereiken. Neemt zij niet snel genoeg op dan staat de telefoon van de dokter zelf roodgloeiend.
Nieuws Maart 2011
- Omdat ons webadres wat moeilijk te onthouden was hebben we een doorverwijzing gemaakt. U komt nu ook op deze site via: www.huisartseindhoven.nl
- Oprichting Gezondheidscentrum Vredesplein
Zoals u recent in het Eindhovens Dagblad heeft kunnen lezen zal onze praktijk waarschijnlijk in 2013 gaan verhuizen naar een volledig nieuw gezondheidscentrum aan de Kronehoefstraat. In het hetzelfde gebouw zullen o.a. ook apotheek Nijpels en fysiotherapie Woensel Zuid hun intrek nemen.
Voorop staat dat onze zorg aan u zijn persoonlijk karakter behoudt. In een ruimere, goed uitgeruste omgeving met gemakkelijke samenwerking met andere zorgverleners hopen wij u nog beter te kunnen ondersteunen in het gezond blijven of weer worden.